اقساط 24 ماهه, اکسسوری, بازار مبل در تهران, بازار مبل در کرج, بازار مبل قسطی, بهترین مبل در تهران, بهترین مبل در کرج, بورس مبل قسطی, بورس مبل قسطی در تهران, بورس مبل قسطی در کرج, خرید مبل قسطی, دکوراسیون, فروش مبل قسطی, مبل ارزان قسطی, مبل استیل قسطی, مبل اقساطی, مبل ال قسطی, مبل بازنشستگان, مبل بازنشستگان در تهران, مبل بازنشستگان در کرج, مبل تخت خوابشو قسطی, مبل تهران, مبل در تهران, مبل در کرج, مبل راحتی قسطی, مبل سلطنتی قسطی, مبل قسطی, مبل قسطی از دم قسط, مبل قسطی با چک, مبل قسطی با سفته, مبل قسطی با کسر از حقوق, مبل قسطی بازنشستگان, مبل قسطی بازنشستگان تامین اجتماعی, مبل قسطی بازنشستگان در تهران, مبل قسطی بازنشستگان در کرج, مبل قسطی بدون پیش پرداخت, مبل قسطی بدون سود, مبل قسطی بدون ضامن, مبل قسطی ترک, مبل قسطی تهران, مبل قسطی در تهران, مبل قسطی در کرج, مبل قسطی کرج, مبل قسطی مستمری بگیران, مبل کرج, مبل کلاسیک قسطی, مبلمان, مبلمان اقساطی, مبلمان قسطی

انواع پارچه مبلی

مبلمان اقساطی تهران

انواع پارچه مبلی

یکی از اجزای مهم دکوراسیون داخلی مبلمان است. مبلمان هم از نظر بصری بسیار مهم است هم از نظر کاربرد و استفاده. از اجزای مهم مبلمان پارچه آن است که هنگام خرید مبل میباست به این اجزا توجه کرد. در همن راستا بهتر است با انواع پارچه مبلی آشنا شد.

انواع مختلفی از پارچه مبلی وجود دارد اما میتوان تمامی این تنوع ها را در سه دسته تقستیم بندی کرد:

  1. پارچه‌ رومبلی طبیعی (پنبه‌ای، نخی، پشمی، کتان، ابریشم و…)
  2. پارچه مبلی مصنوعی (نایلون، پلی استر و ویسکوز و…)
  3. پارجه مبلی ترکیبی

راهنمای انتخاب انواع پارچه رومبلی

در این مطلب انواع پارچه هارا مورد بررسی قرار داده و همچنین مزایا و معایب هرکدام را شرح میدهیم.

>مبلمان اقساطی تهران

اسامی انواع پارچه مبلی

چیزی که میتواند کمک بسیاری به شما در زمینه خرید پارجه کند. اطلاع از اسامی و نام های انواع پارچه است. با دانستن اسم پارجه و مزایا و معایب آن میتوانید خرید خوبی داشته باشید.

یکی از پر متقاضی ترین پارچه مبلی ها ، پارچه مبلی مازراتی است که در باور برخی یک پارچه مبلی لاکچری است. احتمالا تاکنون اسم این پارچه مبلی به گوشتان رسیده باشد، خیلی از افراد در اینترنت به دنبال لیست قیمت پارچه مبل مازراتی هستند.

اگر بخواهیم از بافت این پارچه بگوییم، بافتی نززدیک به مخمل دارد اما سطح آن از ناهمواری کمتری برخوردار بوده و برجستگی های ریز و کوچکی به صورت منظم در کنار هم قرار گرفته است. از معایب پارچه مبلی مازراتی سایش آن در طول زمان و جذب رطوبت به خود میباشد.

پارچه مبلی نخی یا پنبه‌ای

برای ساخت مبل راحتی اغلب از پارچه مبلی نخی استفاده میشود که علت آن نرم و بادوام بودن آن است. این خاصیت سبب شده کاربرد این نوع پارچه بالا رفته و نگهداری آسانی داشته باشد. برای شستوشو میتوان تنها از یک پارچه تمیز، آب و مواد شوینده ی ملایم استفاده نمود.

بافت این پارچه از الیاف طبیعی ساخته شده و همین امر باعث شده گزینه ای مناسب برای مبلمان های پر کاربرد شود، هرچند که مزایا بسیاری دارد اما الیاف طبیعی در برابر نور مستقیم مقاومت پایینی دارد و رنگ میبازد ، همچنین به سرعت چروک شده و بو میگیرد.

پارچه رومبلی کتان

پارچه مبلی کتان، یک پارچه با الیاف از طبیعی است که شباهت بسیاری به پارچه مبلی های پنبه ای و نخی دارد. جلوه ی درخشان و  یکدست آن زیبایی این پارچه را دو چندان کرده اما متاسفانه ممکن است چروک شود و در طولانی مدت دچار  سایش شود. پارچه مبلی کتان شستوشو و لکه گیری سختی دارد و آنچنان برای افرادی که حیوان خانگی دارد مناسب نمیباشد.

مبلمان اقساطی تهران

پارچه مبلی نانو

یکی از جدیدترین نوع پارچه، پارچه مبلی نانو است که بسیار کاربردی و پر طرفدار است.

این پارچه بافتی ضدآب داشته و رطوبت را به خود جذب نمیکند. از دیگر مزایای آن میتوان به ضدحریق، آنتی باکتریال و ضدلک بودن آن اشاره کرد. عمر پارچه نانو بسیار بالا بوده و بافت نرم و راحت آن در کنار ظاهر زیبای آن گزینه بسیار خوبی برای استفاده در مبلمان ها میباشد.

پارچه رومبلی پشمی

از قدیمی ترین پارچه مبلی ها، پارچه مبلی های پشمی است. پارچه مبلی پشمی بسیار مناسب مناطق سردسیر بوده و در بین ساکنین این مناطق از محبوبیت بالایی برخوردار است، زیرا میتواند گرمای مناسبی را منتقل کند. با آنکه دارای این قابلیت است اما وزن پایین و پارچه ی سبکی میباشد. در ضمن از این پارچه در سایر فضول هم میتوان استفاده نمود.

پارچه مبلی پشمی قابلیت کشسانی بالایی داشته و مقاومت خوبی در برابر پارگی دارد. بافت لطیف نرمی داشته و احتمال چروک شدن آن بسیار کم است. این پارچه مبلی گزینه ای مناسب برای افرادیست که حیوان خانگی یا کودک خردسال دارد. با تمام مزایایی که نام برده شد این نوع از پارچه دارای معایبی هم هست مانند شستوشو سخت و دشواری در تمیز  کردن آن.

پارچه مبلی چرم

برای رسمی تر کردن فضای خانه با استفاده از مبل راحتی، میتوان از پارچه چرم استفاده کرد، حتی این پارچه مبلی میتوان جز پارچه مبلی های لاکچری دانست،زیرا با ضاهر منحصر به فرد خود شخصیت خاصی به دکوراسیون میدهد و باعث میشود فضایی رسمی تر داشته باشید.

جنس پارچه مبلی چرم غیر قابل نفوذ است که این ویژگی مزایا و معایب خاص خود را دارد. به عنوان مثال از مزایا جذب نکردن آب و رطوبت به خود است اما متاسفانه همین عدم نفوذ پارچه سبب شده جریان هوا را از خود عبور ندهد و هنگام نشستن بر روی مبلمان پوست بدنتان به مبلمان بچسبد و ایجاد عرق کند. پارچه مبلی چرم تنوع رنگی پایینی دارد.

پارچه مبلی مخمل، یک پارچه مبلی است مناسب مبلمان ها و دکوراسیون های لاکچری میباشد. بافتی زیبا درخشان و لطیف ، در عین حال استحکام بالا دارد که گزینه ای بسیار خوب برای استفاده در مبلمان است، از دیگر مزایا آن به تنوع در رنگ آن میتوان اشاره نمود.

<p>مبلمان اقساطی تهران

پارچه رومبلی جیر

برای ساخت پارچه جیر از پوست بر یا گوساله استفاده میکنند. به دلیل بافت خاصی که دارد با نام های چرم مخمل نما و یا چرم جیر شناخته شده است زیرا این پارچه بی شباهت به پارچه مخمل نیست. برای تمیز کردن این پارچه به هیچ عنوان از پارچه خیس و یا آب استفاده نکنید چون حساسیت بالایی نسبت به رطوبت دارد. با این حال نگران تمیز کردن این پارچه مبلی نباشید، تمیز کردن پارچه مبلی جیر به راحتی انجام میپذیرد کافی است از اسپری های مخصوص پارچه جیر استفاده کنید.

 پارچه رومبلی ریون

پارچه مبلی ریون بسیار پارچه مقاوم و با استحکام بالاست در طی زمان دچار سایش نشده و قابلیت ارتجاعی خاصی دارد. با وجود اینکه مقاومت بالایی در برابر سایش دارد اما مقاومتی پایین در برابر رطوبت و چروک شدن دارد و لغزنده بودن پارچه ریون اذیت کننده است.

مبلمان اقساطی تهران

پارچه مبلی نایلونی

از کم معایب ترین نوع پارچه مبلی میتوان به پارچه مبلی نایلیونی اشاره کرد. مقاومت عالی در برابر سایش و رطوبت را دارد و گزینه ای مناسب برای مبلمان راحتی است هرچند معایبی هم داراست. این نوع پارچه مبلی بهتر است در برابر تابش مستقیم نور نباشد.

پارچه مبلی پلی استر

پارچه مبلی پلی استر از الیاف مصنوعی ساخته شده است. خوبی استفاده از این پارچه این است. که تمامی ویژگی های پارچه نایلونی را دارد، یعنی مقاومتی خوب و بالایی در برابر فرسودگی و جذب رطوبت دارد، اما برعکس پارچه های نایلونی میتوان آن را در برابر نور مستقیم خورشید نگه داشت.

 

مبلمان اقساطی تهران

ارتباط با ما:    09918383453

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *