سرویس خواب قسطی

سرویس خواب قسطی

سرویس‌های ‌خواب جزو اصلی ترین لوازم برای اتاق خواب‌ها هستند زیرا داشتن یک خواب راحت هم بر روح و روان ما  و هم بر جسم ما در طول روز تاثیر مستقیم دارد.به همین دلیل انتخاب یک سرویس‌ ‌خواب مناسب می‌تواند در تکمیل کردن دکوراسیون اتاق خواب نقش مهم داشته باشد و هم اینکه سرویس‌های ‌خواب مناسب می‌تواند از کمر درد نیز جلوگیری کند.

 

 

 اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب

 

 

 

 تخت خواب

 پاتختی

 کمد

 میز آرایش

 آینه

 فایل یا دراور

سرویس خواب قسطی

نکات مهم در خرید سرویس خواب

با توجه به اینکه سرویس خواب علاوه بر اینکه جایی مشخص برای استراحت‌های روز‌مره و خواب شبانه است باید به میزان آرامش و آسایش روحی و روانی‌ای که کیفیت خواب تعیین کننده آن می‌باشد توجه داشت. از این رو خرید سرویس خواب باید و نباید و نکاتی را شامل می‌شود که بایستی به آن‌ها توجه داشت.

نکته اول درمورد ابعاد سرویس خواب است. قبل از انتخاب نهایی حتما درمورد فضایی که در دسترس دارید و فیزیک شخص یا اشخاصی که قرار است آن را مورد استفاده قرار دهند توجه نمایید.

سرویس‌های خواب در ابعاد استاندارد گوناگونی تهیه می‌شوند و بر اساس همین ابعاد نام‌های مختص به خود را دارند. این اندازه‌ها برای تخت‌های دونفرع به صورت 160*200 و 180*200 سانتی متر، و برای تخت‌های تک‌نفره 90 و یا 110 می‌باشد.

نکته دوم درمورد ارتفاع تخت موردنظر است. این ارتفاع باید به طور استاندارد برای افراد بالغ از 35 تا 40 سانتی‌متر باشد. البته به نسبت نیاز شخصی که آن را مورد استفاده قرار می‌دهد می‌توان تخت خواب موردنظر خود را در ارتفاع دلخواه به صورت سفارشی ا فروشنده بخواهید.

درمورد جنس سرویس‌های خواب هم می‌توان به انواع چوبی، ام دی اف، ملامینه و فلزی اشاره داشت. این مورد هم وابسته به سلیقه شخصی و هم سبکی است که برای چیدمان اتاق خود درنظر دارید. البته از لحاظ کیفی نیز قابل سنجش هستند و معمولا سرویس‌های خواب از جنس چوب اعلا همیشه با کیفیت‌تر و گران‌تر هستند.